torstai 10. helmikuuta 2011

Some like it hot.. toisin sanoen Piukat paikat

  Tällä hetkellä olen aivan rakastunut vanhoihin elokuviin, varsinkin mustavalkoisiin! Valitettavasti myös Jani joutuu kestämään sen ja hommaamaan mulle jatkuvasti uusia elokuvia.. tällä kertaa vuorossa on Marilyn innostus.
  Eli siis tänään katsoin Some like it hot'in (1959) ja mä rakastin sitä! En ole nähnyt varmaan kertaakaan kokonaan ainuttakaan Marilynin leffaa, joten tää on aika mahtavaa (mulla on vielä tuolla odottamassa yksi toinenki leffa, jonka aion katsoa tänään, lisää Marilynia!). Elokuva oli kaikkea muuta, kuin mitä mä odotin. Mutta ei se mikään pettymys ollu, oikeen sulonen, hauska ja viihdyttävä kaksituntinen elokuva, meni aika nopeastikin vielä. 
  Pääjuonihan on, että 2 miestä törmää mafian juttuihin ja niitä paetakseen he pukeutuvat naisiksi ja menevät mukaan naisten orkesteriin. Onhan näitä naisiksi pukeutuvia mieselokuvia jo nähty vaikka kuinka monta, mutta ei ne kyllä tämän kaltaisia ole olleet! Silti mielessä pyörii aina tälläsiä katsellessa.. eikö muka oikeasti niistä huomaisi, ettei ne ei ole naisia?
  Marilyn oli erittäin vetoava ja hänestä osuva valo suorastaan hehkui, ei siinä voinut, kuin tuijottaa nuorta kaunokaista. Kaunis lauluääni, kernaasti kuuntelen lisääkin. Rooli oli tyypillisesti aika blondimainen ja suloinen.. Luin jostain, että Marilynin oli tosi vaikea saada mitään vakavaa osaa, koska sen imago nyt vain sattui olemaan tyttömäisen söötti.
  Loppukin oli sellainen, mitä en todellakaan osannut odottaa, kaiken lisäksi se jäi aivan kesken, viimeistä vitsiä vielä laukoen. Aivan ehdoton illan elokuva, hieman naposteltavaa ja pohjan nurkkaan makailemaan, toivon mukaan ulkona vielä sataisi.














I watched at today, Some like it hot movie (from year 1959). I did not believe it to be so good. Definitely recommend for anyone who wishes good entertainment in the evening. Guaranteed satisfaction for two hours. You just must love Marilyn, I do <3

Plot: When two musicians witness a mob hit, they flee the state in an all female band disguised as women, but further complications set in. 

/Leena 

3 kommenttia:

Bea kirjoitti...

Marilyn on ihana <3<3<3 Eikä kukaan oo inspannu mua yhtä paljon (ei edes Dita)! Sieltä ehkä kumpuaakin se mun halu jatkuvasti värjätä hiukset vaaleiksi ;)

mawi kirjoitti...

casablanca on paras ja ingrid bergman on ihana <3

Leena kirjoitti...

Beatamarie: Niinpä! En tajua kuinka en oo ennen huomannu sen ihanaa lumovoimaa, ah<3 Jooh, mä kans yritin värjät hiukseni vaaleiks, aika hampuks kyllä meni eikä musta niin sopinu mulle, harmi..

mawi: Se pitää sitten nähdä, kiitos suosituksesta! (eli odotettavissa siitäkin postausta..)