sunnuntai 8. elokuuta 2010

Kihlajaismatka

M/S Charlotta
No ollaan oltu Janin kanssa kihloissa jo aika kauan, mutta saatiin lahjaksi miniristeily Janin kaverilta, joka teki tänään mieli käyttää (tosin nyt ehtii tässä yön aikana päivä vaihtuaan, katsottiin liian innostuneina Alfred J. Kwakia). Ajattelin jakaa pari kuvaa ja kertoa vähän päivästä.

Tässä on siis paatti millä seilailtiin Reposaareen. Kirkon kello kajahti 12 ja me lähettiin matkaan. Oli ihan tajuttoman kuuma ja aurinko paahto suoraan. Liikkeelle lähtö oli ihana, kun tuuli tuiversi hiuksia ja kuuma olo hellitti heti.

En oikeen tykkää ittestäni tässä kuvassa, mutta minkäs mahtaa. Laitan tän siksi, että mulla on harvoja kuvia joista muistan olleeni täysin onnelline.

Missatkaa täysin mun epäterveellinen tapani joka sattuu olemaan sormien välissä..

Naljailin Janille, että tuntuupa tuuli kivalta hiuksissa.

Tässä alemmassa kuvassa sain vihdoin Janilta hymyn kameralle <3 Eli tässä minun kultani :


Rantamakasiini Semmilä

Kahen tunnin matkan jälkeen pysähdyttiin tälläseen paikkaan syömään. Siellä oli ehka maailman parasta pitsaa. Harmi etten pitsoista ottanu kuvaa.. Mutta menkää sinne syömään! Siel oli kivat pöydät ja otin pari kuvaa kivoista yksityiskohdistakin <3






Roikkuva tuikkuteline, mulla on melkein samanlainen, mutta tossa on enemmän yksityiskohtia, joten tykkäsin siitä enemmän. Tollasia oli erivärisiä joka ikkunalla.

Löysin ihania tuoleja ja koriste-esineitä jotka taitaa olla aika vanhoja. Miellytti kovasti mun silmää <3 Varsinkin toi tuoli. Tahtoo samanlaisen.



Mun oli pakko tietenkin istua tuoliin ja patistaa Jani kuvaamaan mua. Tosin se ei tajunnu mitä hain takaa koko jutulla ja koko tuolia ei edes näy, eikä mun jalkoja (otin korkkarit, jotka tappo mun jalkani, eikä ne edes pirkule näy kuvassa xD). Löyty silti yks julkasukelponen kuva näistäkin..

Ihmiset katteli vähän kummissaan ku mä siellä räpsin kuvia ja sitten patistan Janin ottamaan musta.. *naur* Ei mua voi ymmärtää ellei tunne. Oli aika turisti olo.

Tossa vielä kuvaa kivasta vanhasta radiosta.



Tässä mä poseeraan turistimaisesti Infopisteen edessä, mutta ihan sama. Jani otti kerranki kuvan johon olin tyytyväinen. Pyysin ottamaan koko asukokonaisuudesta kuvan. Olin yksinkertasella päällä eikä mulla ole koruja. Eikä sukkiksia! Toi on ainut mekko missä tunnen itseni itsevarmaksi, enkä tartte sukkiksia itteni peitoksi. Mekko on Helsingistä, jostain niistä miljoonista ihanista liikkeistä.. Maksoin siitä n. 30 e, musta se oli vaan niin ihana, että oli pakko maksaa koko hinta. Kengät on ostettu (jälleen) kaverilta, makso 20 e, melkein uudet. En jaksanu ottaa kuvaa, mutta mekon takana on halkio, jonka päällä on kaunis rusetti. En yleensä välitä ruseteista, mutta se on tosi sievä. On tosiaan, mun suosikkimekkoni.

Pyörittiin pari tuntia siis Reposaaressa ja juteltiin laivan henkilökunnan kanssa ja sitten kello tulikin jo neljä ja matka lähti takasin kohti Poria.

Jani oli tosi söötti ja jäi ihmettelee mihin mä jäin ja päätykin mun kuvaani.

Alko taas vähän satamaan ja mulla oli Janin takki joka on mulla johki polviin asti.. olin vissii aika sympaattinen ku mekon helmaki melkei peitty.





Otin sisältä kuvia, koska sato eikä ollu mitään muutakaan tekemistä. Tässä on baarista kuvaa ja sitten vähä kuvakulmaa alakertaan jossa oli pöytiä ja pystyy syömään ja juomiskeleen yms. Ihan kivan näköstä ja yllättävän tilavaa. (jaaha Jani tuli valittaa et "tuu nukkumaan" <3.)
Siellä oli kans kivoja kylttejä, otin muutaman kuvan. Yks piiikkasen tärähti.

Jumalaan luotamme, muut maksakoot käteisellä
Säästä vettä, juo kaljaa
Olisitko kiltti ja et laita pönttöön mitään mitä et ole syönyt ensin
Matkalla kotiin Janin takki päällä
Ylin kassalta, toka baarista ja alin vessasta. Että näin.. Tässä vielä kuva meistä kun oltiin päästy takas turvallisesti Poriin. Kirkon kello kumahteli kuutta, joten matkaan meni se tasan kuus tuntia. Kuultiin heti, et Keskustas oli pyöriny trombi, bändit oli peruuttanu keikkojaan, jengi sairaalas (Tampereel asti), toinen Sonispheren lavoista täysin paskana jaja.. Oltiin onneks just sillon ihan muualla. Kun ajeltiin kotiopäin ni kaatuneita puita ja muuta damagee oli tullu pitkin kaupunkia, mutta Porkas oli kyl iha kiitettävästi kaatuneita puita. Oksia oli tiet piukas ja kaiken maailman lehtiä. Alueiden rajausteippiä oli aika paljon. Huh, toivottavasti kukaa ei kuollu. Mut ny kömmin ton möhkön viereen ja kirjottelen taas ku heräilen.

/Leena

P.s en millään jaksa laittaa tekstei ja kuvia jotenki hienosti

2 kommenttia:

Annele kirjoitti...

ihana mekko tuo pilkullinen, ei minun tyyliä mutta sinä oot upea siinä!! :)

Leena kirjoitti...

Annele: Khih kiitos<3