maanantai 9. elokuuta 2010

Pimeyden rakastaja

Hei,
Lisäsin edelliseen merkintään loppuun yhen kuvan musta vielä, missä hymyilen. Aika harvinaista että näkyy mun vinksun vanksun hampaatkin. Mutta siinäkin olin niin onnellinen <3 Ja siistin vähän ulkoasuakin siinä. Nyt on parempi. Mutta asiaan..

Ah, mun kirjani tuli tänään! Taisiis.. ne on tullu jo varmaan aiemminkin.. koska mulla ei ollu tiedot päivittyny kirjastos automaattisesti. Menin tänää niit kyselemään ja siellähän ne oli, ilmotukset oli menny väärään osotteeseen ja puhelinnumeroon.. (hups) No nyt ne on päivitetty ja kaikki okei. Anne Ricen ensimmäiset kirjat siis tossa, järjestyksessä, ku noi on luettu siirryn seuraaviin (joudun ehkä tyytymään enkun kielisiin versioihin, ku kaikkia ei oo ees suomennettu.. (saati saakeli painettu Suomessa). Ja sitten Hemmun kovasti suosittelema Pimeyden rakastaja. On kuulemma .. hmm pervo kirja. Kerron mielipiteeni ku oon lukenu sen. Kansi ainakin kertakaikkisen ihana!

Löysin kanssa kirpparilta 20 sentillä Suosikin.. en yleensä enää lue tollasia nuortenlehtiä (lähinnä koukussa fitness- ja muotilehtiin) (Aww Jani tuli viereen soittelee akustisella Metallicaa <3, mutta nyt oli pakko ostaa ja syy siihen näkyy kannessa. <3

Tälläsissä kuteissa pyöräilin kaupunkiin. Paita siis sama joka on näkyny jo aiemmin, mutta ei ollu kuvaa joka näyttäis sen kokonaan. Oon ihastunu tollasiin pidempiin toppeihin, koska ei tartte olla nykimässä paitaa alemmas ja olen suosittu persvaostani jota näyttelen kaikille istuessani xD Joten tälläset suojaa mukavasti. Jopa siis pyörällä ajaessa, ei tartte hävet silmiä päästään, heh. Se on siis kirpparilta. Heti meni koriin ku sain silmiini<3 Olin just ettiny violettia ja taadaaaa.

Olin kaupungissa ahkera, kävin samalla vähän suoristelemassa mun lasejani Instrumentariumis (siis mikä ihmeen sana apua), oli tosi ystävällinen henkilökunta. Lasit meinas tippua päästä koko ajan ja nyt ne on hyvin. Pitäs käydä ostamassa sieltä uudet lasit (mustilla kehyksillä of courseee) jaja oon miettiny piilareiden hommaamista. Mulla on ollu lasit nelosluokasta asti ja mulle ei saa silmälääkäri edes tippoi silmiin, saa nähä miten piilareiden pito onnistuis. Mulla on koko ajan nykyään kuivat silmätkin, tuntuuks ne sillon ihan hirveiltä? Tuntuuko ne edes yleensäkään? Kertokaas vähän piilareiden hyvii ja huonoi puolia.

Sit oli pitkästä aikaa kans terapia, oli ihanaa kertoa terapeutilleni kuinka oon edistynyt. Oltiin yhdessä onnellisia ja mietittiin mun muutosta kolmen vuoden aikana (kun terapeutit vaihtunu mutta Sinikka ollu mulla kauiten). Hyvin olen pärjäämässä nyt. Itsetunto noussu hyvin ja se, että alan olee itteeni tyytyväinen on ihan mahtavaa. En syytä itseäni enää kaikesta, osaan hengähtääkin jo vähän. En enää pidä menneisyyden ja tulevaisuuden murehtimista päällimmäisenä mielessäni. Nyt tekis mieli märehtiä jotain muutaki ku asioita mitä on jo tullu tehtyä tai mitä teen tulevaisuudessa päin honkia. Plaah, ei jaksais. Eli siis, siellä meni tosi mukavasti. Ajattelin käydä vielä vähän aikaa, lääkkeitähän en enää käytä, en onneksi enää tarviikaan pahemmin. Tarttin niitä eniten paniikkikohtauksien ehkäsyyn, mutta koska niitä ei enää pahemmin tule, ei tarvi käyttää. Osaan hallitakin niitä jo aika hyvin, mutta en joka kerta. Ne menee ohi kyllä helpommin. Kun on tajunnu, että senki pystyy hallitsemaan (ainakin vähän), elämä on helpottunu huomattavasti ku ei koko ajan tarvi olla haukkomas happee ja itkeä.

Kävin mä hakemassa seuraavan kuukauden e-pilleritkin ja jäin tietysti suustani kiinni ja selitin varmaan vartin kirjastani siellä niille apteekkaritädeille xD<3 Ne on niin ihania, tuol on tosi kiva käydä aina.

Marco laulaa treeneissä
Mutta kaipa mä tässä alan lukemaan Pimeyden rakastajaani tai sitten jatketaan Alfredin kattomista Janin kanssa. Ainiin, Nightwishin sivuille oli tullu taas Tuomaksen päivityksiä uuden levyn biiseistä <3 Aah Tuomas. Nightwish rulez ja revin tääl pelihousuni jännityksestä uuden levyn suhteen. Sais tulla jo ja alkais taas keikkailee!! Kopsasinpas kuvan Marcosta niiden Summer camp kuvista. Maailman paras mieslaulaja<3

Nii ja eilen illalla unohdin pestä hampaat ja sen kyl huomaa heti jos en niitä pese. Alkaa vihloo niin maan perkeleesti. Piti nousta vielä ylös ja mennä pesemään ne. Heti helpotti vähäsen. Eli kaikille jotka edes miettii ruokansa oksentamista ja laihtuvansa sillä tavalla, stop siihen paikkaan. Jos et vielä tiedä millaset hampaat tulee kun oksennat usein, katso tästä.  http://www.newswise.com/images/uploads/2008/11/11/fullsize/tooth_erosion2.jpg En jaksa miettiä miten tässä toimi että paina tästä mutta kai toiki kelpaa. Ei kaunista katseltavaa. Ensinnäkin hampaat alkaa syöpymään sillon kun hampaiden päälliosa, kiille alkaa kulumaan oksentamisen takia vatsahapoista. Kiille on elin hampaiden päällä, ne suojaa hampaita ja pitää ne nätin kiiltävinä. Kiille ei kasva takaisin. Kun se syöpyy, sä et saa hampaitas takasin muuten ku proteeseilla. Mulla ei oo ihan tossa kunnossa vielä, koska en onneksi syömishäiriöni alkuvaiheessa oksennellut niin usein ja pidin huolta hampaistani. Ramppaan silti joka vuosi hammaslääkärissä paikkaamassa reikiäni ja valittamassa vihlonnasta. Ihan tuskaa.

Kun palasin kaupungista takaisin, tuijotin itseäni taas kauppojen isoista ikkunoista peilikuvaani. En nähnyt kamalaa norsua, kerrankin! Katselin ohikulkevia ihmisiä, olin melkein kateellinen vastaantuleville rimppakintuille, mutta toistelin itselleni, että meillä kaikilla on erilainen ruumiinrakenne. Vaikka oltais kaikki samanpainosia yms. ni oltais silti erinäkösiä. Siksi me saadaan ollakin omia itsejämme, saakeli, miksi melkein kaikki nykyään haluaa koko ajan muuttua ja olla joku muu. Etsä siitä yhtäkkiä muutu toiseksi, sä olet sinä. Koska me ollaan kaikki erilaisia, se tekee meistä ihmisiä. Yksilöllisiä. Uskaltakaa olla oma itsenne! Jos ei jolleki passaa ni onpahan sitten sen mielipide, mutta ei sen pidä suhun vaikuttaa.
/Leena

Ps Huomenna nään Miiaa, jei, toivottavasti jaksettais ottaa kuvia!

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Mulla on kans toi Veren Vangit. Hyvä kirja. Pitäisi lukea kaks muutakin. =)

Leena kirjoitti...

B-Mia: Kyllä kannattaa, Kadotettujen kuningatar on ainakin ihanaaaa<33